Veileder sist oppdatert
            
        
            Forberedelser før du kan flytte
Du ønsker kanskje å flytte hjemme-fra
og få et eget sted å bo.
Du bør bruke god tid
på å forberede å flytte.
Det er lurt å snakke med familien
om hvordan du ønsker å bo.
Det kan ta lang tid å bestemme seg. 
Dere bør også snakke med kommunen.
De kan finne ut
hvilke boliger du har råd til. 
Du kan leie eller kjøpe bolig.
Du kan være med å bestemme
hvor du vil bo,
og hvordan det skal se ut der.
Hva betyr ordet?
- Kommunen
- 
    Byen eller stedet hvor du bor. 
 De som jobber i kommunen
 gir tjenester til de som bor der.
 Kommunen kan fortelle hvilke boliger
 du har råd til å eie eller leie
 og hvilke tjenester du kan få.