Tilgang til bostøttesystemet
All saksbehandling av bostøtte skjer i Husbankens bostøttesystem og alle kommuner er tilknyttet systemet. Det er kun ansatte som har behov for det i arbeidet sitt, som får tilgang til systemet.
All saksbehandling av bostøtte skjer i Husbankens bostøttesystem og alle kommuner er tilknyttet systemet. Det er kun ansatte som har behov for det i arbeidet sitt, som får tilgang til systemet.
Hvis du er ansatt i kommunen, kan du få tilgang til bostøttesystemet hvis du:
Vi forutsetter at du har et saklig behov for å få tilgang til bostøttesystemet. Hvis arbeidet ditt gjør at du har behov for opplysninger i en enkeltsak, må du henvende deg til saksbehandler i kommunen. Han/hun vil vurdere om de kan utlevere opplysningene.
Det er krav om å bytte passord hver 3. måned. Hvis du ikke bytter passord, vil kontoen din bli deaktivert etter en stund. Du må da søke om tilgang på nytt. Opplys om du har hatt tilgang tidligere hvis du må søke på nytt.
Hvis en medarbeider slutter å jobbe med bostøtte, må kommunen straks melde fra til Husbanken via e-post til post@husbanken.no. Det er ikke lov for andre å bruke medarbeiderens ident og passord.
Noen opplever at bostøttesystemet er tregt. Dette skyldes ofte at man jobber i en gammel versjon av en nettleser. Opplever du treghet, bør du altså ta kontakt med IT-ansvarlige i kommunen og få oppgradert nettleseren. Arbeidet med saksbehandling, setter også krav til det tekniske utstyret i kommunen.