Feil inntekt i beregningen av bostøtte
Hvis du mener at det er brukt feil opplysninger om inntekten din i behandlingen av søknaden din om bostøtte, kan du klage på vedtaket.
Du kan klage digitalt
Du kan klage digitalt hvis du har fått innvilget bostøtte eller hvis du har fått avslag på grunn av for høy inntekt. Når du sender digital klage får du raskere svar.
Vi bruker alle inntekter som blir utbetalt i løpet av en måned. Det er måneden inntekten ble utbetalt som gjelder, ikke når inntekten ble opptjent. Videre er det registreringsdatoen for utbetalingen som gjelder, og ikke datoen utbetalingen ble overført til kontoen din.
Hvis hele eller deler av etterbetalingen ble utbetalt til NAV eller kommunen (refusjon), kan du be om at vi trekker ut den delen av etterbetalingen som gikk til refusjon. Da må du klage på dette vedtaket, og legge ved utbetalingsoversikten for måneden du mottok etterbetalingen. Utbetalingsoversikten finner du under utbetalinger på Min side på NAV.no. Dokumentasjonen må vise etterbetalinger og refusjonsbeløp måned for måned.
Dette må du gjøre:
- Fyll ut klageskjemaet nedenfor.
- Legg ved dokumentasjon hvis det ble tatt refusjon i etterbetalingen. Du trenger ikke å dokumentere etterbetaling av alderspensjon.
- Send klagen på papir til kommunens postmottak. Adressen finner du i vedtaket du har fått.