Tilgang til bostøttesystemet
All saksbehandling av bostøtte skjer i Husbankens bostøttesystem og alle kommuner er tilknyttet systemet. Det er kun ansatte som har behov for det i arbeidet sitt, som får tilgang til systemet.
All saksbehandling av bostøtte skjer i Husbankens bostøttesystem og alle kommuner er tilknyttet systemet. Det er kun ansatte som har behov for det i arbeidet sitt, som får tilgang til systemet.
Du kan kun få tilgang til bostøttesystemet hvis du har et saklig behov for det i ditt daglige arbeid.
Hvis arbeidet ditt gjør at du sporadisk har behov for opplysninger i en enkeltsak, må du henvende deg til saksbehandler i kommunen. Han/hun vil vurdere om de kan utlevere opplysningene.
Som ansatt i kommunen, kan du få tilgang til bostøttesystemet hvis du:
Det er krav om å bytte passord hver 3. måned. Hvis du ikke bytter passord, vil kontoen din bli deaktivert etter en stund. Du må da søke om tilgang på nytt.
Hvis en medarbeider slutter å jobbe med bostøtte, må kommunen straks melde fra til Husbanken via e-post til post@husbanken.no. Det er ikke lov for andre å bruke medarbeiderens ident og passord.
Noen opplever at bostøttesystemet er tregt. Dette skyldes ofte at man jobber i en gammel versjon av en nettleser. Opplever du treghet, bør du altså ta kontakt med IT-ansvarlige i kommunen og få oppgradert nettleseren. Arbeidet med saksbehandling, setter også krav til det tekniske utstyret i kommunen.